《入雄心菩薩行論》第九品 智慧品(四)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第九品 智慧品(四)
མར་མེ་གསལ་བར་བྱེད་དོ་ཞེས།། ཤེས་པས་ཤེས་ཏེ་རྗོད་བྱེད་ན།།
如謂油燈能照明 心識了知若謂說
བློ་ནི་གསལ་བ་ཉིད་ཡིན་ཞེས།། གང་གིས་ཤེས་ནས་དེ་སྐད་བརྗོད།།
心謂自燦若是說 何識了知而說耶
གང་ཚེ་འགས་ཀྱང་མཐོང་མིན་ན།། གསལ་བའམ་ནི་མི་གསལ་བ།།
倘若何者皆未睹 則明或不明此耶
མོ་གཤམ་བུ་མོའི་འགྱིང་བག་བཞིན།། དེ་ན་བརྗོད་ཀྱང་དོན་མེད་དོ།།
猶評石母女顏姿 如是道彼亦無義
གལ་ཏེ་རང་རིགཡོད་མིན་ན།། རྣམ་ཤེས་དྲནཔར་ཇི་ལྟར་འགྱུར།།
如若自證分無有 云何憶念此境相
གཞན་མྱོང་བ་ན་འབྲེལ་པ་ལས།། དྲན་འགྱུར་བྱི་བའི་དུག་བཞིན་ནོ།།
另境覺受毗連故 猶能回溯鼠毒般
རྒྱེན་གཞན་དག་དང་ལྔན་པ་ནི།། མཐོང་ཕྱིར་རང་ཉིད་རབ་གསལ་ན།།
此外因緣俱足謂 見他自心明燦現
གྲུབཔའི་མིག་སྨན་སྦྱོར་བ་ལས།། བུམ་མཐོང་མིག་སྨན་ཉིད་འགྱུར་མིན།།
眼塗煉修成藥引 能睹寶瓶藥不見
ཇི་ལྟར་མཐོང་ཐོས་ཤེསཔ་དག།། འདིར་ནི་དགག་པརབྱ་མིན་ཏེ།།
如斯見聞覺知咸 此非遮破辯駁矣
འདིར་ནི་སྡུག་བསྔལརྒྱུར་གྱུརཔ།། བདེན་པར་རྟོག་པ་བཟློག་བྱ་ཡིན།།
由彼而成苦根源 唯一遮破諦實執
སེམས་ལས་སྒྱུ་མ་གཞན་མིན་ཞིང་།། གཞན་མིན་པར་ཡང་མི་རྟག་ན།།
心外幻術非相異 另境亦非全無異
དངོས་ན་ཇི་ལྟར་དེ་གཞན་མིན།། གཞན་མིན་ཞེ་ན་དངོས་པོར་མེད།།
倘或實有何非異 借使非異應非實
ཇི་ལྟར་སྒྱུ་མ་བདེན་མིནཡང།། བལྟ་བྱ་དེ་བཞིན་ལྟ་བྱིདཡིད།།
如是幻境非實有 所見等同能見意
གལ་ཏེ་འཁོར་བ་དངོས་རྟན་ཅན།། དེ་ནི་གཞན་དུ་མཁའ་འདྲར་འགྱུར།།
倘若輪迴依實法 若非將成虛空般
དངོས་མེད་དངོས་ལ་བརྟེན་པས་ན།། བྱེད་དང་ལྡན་པར་ཇི་ལྟར་འགྱུར།།
非物實依有物實 云何得以而成事
ཁྱོད་ཀྱི་སེམས་ནི་གྲོགས་མེད་པ།། གཅིག་པུ་ཉིད་དུ་འགྱུར་བ་ཡིན།།
汝心全然無友伴 唯一成為獨性者
གང་ཚེ་སེམས་ནི་གཟུང་བྲལ་བ།། དེ་ཚེ་ཐམས་ཅད་དེ་བཞིན་གཤེགས།།
如若能境離所境 其時悉法界臻佛
དེ་ལྟ་ན་ཡང་སེམས་ཙམ་དུ།། བརྟགས་ལ་ཡོན་ཏན་ཅི་ཞིག་ཡོད།།
如是萬法唯識宗 取稱施設有何義
持明仁增塔欽新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

《普賢上師言教》第五章上師諦悟

印度那爛陀的大班智達寂天菩薩所寫的《入菩薩行論》是世界上闡述成佛道路、菩提行道上最究竟圓滿的著作。

《極樂願文》 懺悔惡見罪之六